نوشیدنی برای تنظیم فشار خون

0

برای تنظیم فشار خون چه نوشیدنی هایی استفاده کنید در طبیب فارسی برای شما چند مورد را آماده کرده ایم .

دو عامل کلیدی غیرقابل‌کنترل در افزایش فشار خون نقش دارند: یکی از آنها سن و دیگری عوامل وراثتی است؛ اما سایر عوامل مؤثر بر فشار خون بالا را می‌توان کنترل کرد. داشتن سبک زندگی سالم، ازجمله داشتن زندگی پرتحرک، کاهش دریافت سدیم و خوردن غذاهای سالم، به کاهش فشار خون کمک می‌کند. اگر هم‌اکنون اینها را رعایت می‌کنید، پس در مسیر درستی قرار دارید.

 

آب

۷۳٪ از قلب انسان از آب تشکیل شده است. بنابراین زمانی که صحبت از تنظیم فشار خون در میان باشد، هیچ نوشیدنی‌ای نمی‌تواند به پای آب برسد. مصرف آب کافی یکی از ساده‌ترین، سالم‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای کاهش فشار خون است.

کم آبی مزمن می‌تواند موجب انقباض رگ‌های خونی شود؛ درنتیجه قلب مجبور است سخت‌تر کار کند و این امر موجب افزایش فشار خون می‌شود. برای بهره‌مندشدن از مزایای آب، بهتر است از آب‌های معدنی محتوی منیزیم و کلسیم استفاده کنید که تأثیر بیشتری در کاهش فشارخون دارند.

 

آب چغندر

چغندر منبع خوبی از پتاسیم و فولات است. هر دوی اینها در تنظیم فشارخون مؤثر هستند. همچنین چغندر محتوی نیترات است که بر اثر هضم در بدن، به نیتریت تبدیل می‌شود. نیتریت بافت ماهیچه‌ایِ صاف را منبسط کرده و به افزایش جریان خون کمک می‌کند. بنابراین چغندر به سلامت رگ‌های خونی، عملکرد بهتر آنها و مبارزه با هموسیستئین کمک می‌کند. هموسیستئین یک اسید آمینه غیرپروتئینی گوگرددار است که به رگ‌های خونی آسیب می‌زند.

 

آب انار

آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) با تولید پروتئینی به نام آنژیوتانسین ۲ موجب افزایش فشار خون می‌شود. این آنزیم موجب انقباض رگ‌های خونی می‌شود. آب انار می‌تواند به‌طور طبیعی به‌عنوان مهارکننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین عمل کند. این تأثیر آب انار همانند تأثیری است که داروهای مهارکننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین بر درمان فشار خون و نارسایی های قلبی دارند.

 

چای ترش

چای ترش نیز مانند آب و آب انار محتوی مواد فیتوشیمیایی زیست‌فعالی است که به‌طور طبیعی می‌تواند به‌عنوان مهارکننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین عمل کند. در یک مطالعه، مشاهده شد مصرف چای ترش برای کنترل فشار خون، تأثیری مشابه کاپتوپریل دارد. کاپتوپریل یک داروی بانسخه برای کنترل آنزیم مبدل آنژیوتانسین و درمان فشارخون بالا و نارسایی‌های قلبی است.

 

شیر بدون چربی یا شیر کم‌چرب

شیر محتوی پتاسیم و کلسیم است. هر دوی اینها به کاهش فشار خون کمک می‌کنند.
از مصرف شیرهای پرچرب خودداری کنید. شیر کم‌چرب ازلحاظ کلسیم غنی‌تر از شیر پرچرب است. همچنین کاهش مقدار چربی آن موجب می‌شود کلسیم را راحت‌تر جذب کنید.

 

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از محبوب‌ترین سرکه‌ها برای حفظ طبیعیِ سلامتی است. سرکه سیب خواص بسیاری دارد؛ ازجمله آنها می‌توان به وجود پتاسیم در سرکه‌سیب اشاره کرد که باعث خروج سدیم و سموم از بدن می‌شود. وجود آنزیم رنین در سرکه سیب به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

 

آب‌لیمو

آغازکردن روز با یک لیوان آب‌لیمو، بر روی سلامت جسم و وضعیت جسمی تأثیرات شگفت‌انگیزی می‌گذارد. آب‌لیمو به تمیزکردن سلول‌ها، نرم‌کردن رگ‌ها و افزایش انعطاف آنها کمک می‌کند؛ درنتیجه در تنظیم فشارخون مؤثر است. آب‌لیمو محتوی ویتامین C است. این ویتامین خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و به خارج‌کردن رادیکال های آزاد از بدن کمک می‌کند.

 

دانه چیا

دانه چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که به‌خاطر تأثیر‌شان در رقیق‌کردن خون، می‌توانند به کاهش فشار خون کمک بکنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد های درون متن
مشاهده همه نظرات